70 20 35 66
70 20 35 66
Privatlivspolitik

Lej en studiebolig FAQ

Har du yderligere spørgsmål?

Vi har forsøgt at samle og kategorisere de oftest stillede spørgsmål herunder. Så sidder du tilbage med flere spørgsmål, så se om ikke du finder svaret her.

Mangler du stadig svar på noget, eller foretrækker du blot en god snak, kan du altid kontakte os på telefon 70 20 35 66.

Må man have husdyr i studieboligerne?

Må man have husdyr i studieboligerne?

Nej - husdyr er ikke tilladt

Hvordan får jeg internet?

Hvordan får jeg internet?

Der er ikke internet med i lejemålet ved indflytning. Det er lejers eget ansvar at bestille internet til lejemålet. Ka-net i Kalundborg har klargjort alle lejemål til internet og vi anbefaler derfor, at man kontakter dem for at få hjælp til internet i lejemålet. Det er dog altid lejers eget valg, om de ønsker at benytte en anden udbyder.

Hvad gør jeg, hvis noget er i stykker?

Hvad gør jeg, hvis noget er i stykker?

I tilfælde af at noget går i stykker i lejemålet skal man kontakte pedellen på følgende informationer: Tlf.: 54 34 90 05 Mail: [email protected]   Pedellen er til rådighed på følgende tidspunkter: Mandag-Torsdag: 8.00-15.00 Fredag: 8.00-14.00   Opstår skaden efter de tidspunkter skal man kontakte hovednummeret 70 20 35 66. Dette gælder dog kun ved akut opståede skader, der ikke kan vente til næste hverdag.

Skal man være studerende for at bo i lejlighederne?

Skal man være studerende for at bo i lejlighederne?

Ja

Kan man komme på venteliste?

Kan man komme på venteliste?

Ja. Kontakt os på [email protected], hvis du ønsker at komme på venteliste til en bolig.

Hvordan aflæses forbruget?

Hvordan aflæses forbruget?

Hvert lejemål har en bimåler for både vand og el. Forbruget aflæses ved ind- og udflytningssyn. Derudover er der også en årlig aflæsning i september/oktober. Hvis vi kan se, at forbruget er højere, end hvad der er betalt for, så kan vi vælge at øge den månedlige aconto for boligen, så den matcher forbruget.

Hvad går depositum til?

Hvad går depositum til?

Depositum svarer til 3 måneders leje. Det bruges primært ved udflytning til betaling af maler (inkl. rengøring) og evt. overforbrug på vand og el. I sjældne tilfælde benytter vi det, hvis en lejer ikke har betalt sin husleje.

Hvordan opsiger jeg?

Hvordan opsiger jeg?

Opsigelser af lejemål skal ske skriftligt på [email protected] I din opsigelse er det vigtigt, at du angiver, hvornår du forventer at forlade lejemålet.   Vær opmærksom på at i henhold til lejekontrakten, så har man 3 måneders opsigelse til den første i måneden med udflytning senest 14 dage før.

Hvad sker der ved udflytning?

Hvad sker der ved udflytning?

Ved udflytning foretages der et syn af lejemålet. Her vurderer pedellen om der er behov for maling af lejemålet (inkl. rengøring) og aflæser vand og el-forbruget. Derudover rapporteres også evt. skader på lejemålet, som vi efterfølgende vil vurdere, om det er for lejers regning eller om det går under vedligehold af lejemålet. Derefter sendes rapporten til lejer på mail, så man har den som reference. Vi forsøger altid at afslutte sager hurtigst muligt, men det kan forekomme, at vi har sager som trækker i langdrag, hvis der skal repareres noget i lejemålet, som vi afventer ekstern hjælp på. Når vi har afsluttet en sag, vil lejer modtage en opgørelse over, hvad de skal betale for. Dette bliver modregnet i depositum.

Er det tilladt at ryge?

Er det tilladt at ryge?

Nej, det er ikke tilladt at ryge. Rygning i lejemålet betragtes som mislighold af lejemål og kan føre til ophævelse af kontrakten.